Møder i København

Nu skal vi til det igen. Møde. Med samarbejdspartnerne fra andre byer i Europa. Projektet kører på 3. år, og vi er ved at lægge sidste hånd på projektet. Vi skal have planlagt evalueringen af projektet. Der skal skrives specifikationer til interesserede tilbudsgivere, så de kan give os et relevant tilbud. Og vi skal planlægge den afsluttende konference.

7. gang

Det er 7. gang, at vores samarbejdspartnere kommer. De kender efterhånden, byen temmelig godt, så udfordringen, vi har, er at vise dem nogle fantastiske steder, de aldrig selv ville drømme om at besøge. Vi vil også gerne have, at mødelokalerne, vi skal bruge, er perfekte. Vi har godt nok nogle gode lokaler her i bygningen, men denne gang skal vi overgå os selv. Vi har også budget til at holde mødet ude i byen. Det vil være fint at få brugt nogle af pengene, vi har. Mærkværdigvis, så er det sådan, at man helst skal bruge de penge, man har fået bevilget, når man arbejder med de her EU-finansierede programmer. Vi har stadigvæk et stort budget til møder og konferencer.

Grækerne

Det er de der grækere, som er skyld i, at vi ikke har brugt budgettet, sådan som vi forudså for 3 år siden. De har gang på gang aflyst møder. Ingen absorbering af deres del af budgettet. Vi fik heldigvis lov til at flytte dem over til os, så de ikke går tabt.
Men opgaven er nu at finde de bedst mulige rammer for et godt og konstruktivt møde. Vi skal være konstruktive – og produktive. Italienerne har endnu ikke sendt deres input til evalueringsfasen. Det har grækerne til gengæld. Italienerne har lovet, at deres input nok skal nå frem inden mødet. Ja, så længe det når frem, så vi har tid til at gennemlæse det, så er det fint. Svenskerne har i øvrigt heller ikke sendt deres materiale endnu.

Mødelokaler inde i København

Jeg leder efter ”mødelokaler i København” på Google. Mange af dem, som fremvises på listen, har jeg allerede brugt. Vi kender lokalerne og vil helst ikke bruge dem igen. Men jeg kigger på dem længere nede på listen: Enten er de simpelthen for kedelige, eller også er de så svære at komme frem til, at selv jeg ikke kan finde dem. Jeg ruller nogle referater fra tidligere møder, vi har holdt frem. Ét af dem har en evaluering af nogle lokaler, vi brugte for et års tid siden. Jeg kan huske, at deltagerne var ret begejstrede for de rammer, vi havde fundet dengang. Jeg kan bare ikke huske, hvor de mødelokaler lå henne.

Jeg finder referatet og ser, hvilket firma det var, vi brugte dengang. Går ind på deres hjemmeside og kan se, at mange af faciliteterne de har stadig, er supergode. De har dog også udvidet deres ydelser. Man kan få forskellige aftaler med dem. Med eller uden frokost inkluderet i prisen. Og så serverer de vand, kaffe og frugt hele dagen. Og man kan afslutte mødet med et kursus i at lave cocktails. Det er vist noget nyt, de har fundet på. Men en god idé. Vi vil elske det efter et par hårde arbejdsdage. Ingen og intet slår https://mbkkursuslokaler.dk/